Evidence – Przemilczany Dowód, że telewizja..

telewizja szkodzi

.. hipnotyzuje, szkodzi ..

Film Evidence z 1995 – Godfrey’a Reggio, twórcy Koyaanisqatsi jest krókim filmem, pokazującym dzieci oglądające telewizję z perspektywy telewizora.

Czy wiesz, że umysł potrafi przetworzyć tylko 24 klatki na sekundę? (obraz).

Jednak do mózgu zostanie przekazane 400 miliardów bitów w każdej sekundzie. Świadomie zostanie odebrane około 2000 bitów.

Zatem dziecko od urodzenia pochłania wszystkie bodźce jakie spotka na swojej drodze.

Pomimo „niskiej” świadomości i niemożliwości zrozumienia, dziecko i tak pochłonie wszystko a jego mózg wytworzy połączenia między synapsami lub wzmocni już istniejace.

Zbuduje swoja strukturę w mózgu, według danych dostarczanych podczas swojego wzrastania i poznawania świata …

Czy telewizja hipnotyzuje?

Na pewno!

{youtube}lqG78jZk9Yg|640|480|0{/youtube}

Transkrypt:
„.. Evidence to film, który zagląda w oczy dzieciom oglądającym telewizję, w tym przypadku „Dumbo” Walta Disneya.

Chociaż dzieci nie robią nic, co wykraczałoby poza ich codzienne, rutynowe zajęcia, wyglądają jakby były oszołomione lekami lub opóźnione w rozwoju, jak pacjenci szpitala dla umysłowo chorych.

Evidence jest więc filmem o zachowaniu dzieci oglądających telewizję – przyłapanych na ich ulubionym zajęciu, którego aspekty fizjologiczne pominięto w trwających aktualnie dyskusjach na temat telewizji.

Wszechogarniający charakter tej technologii rozpowszechnia się coraz bardziej na świecie, ale ludzie oglądają telewizję nie zdając sobie zupełnie sprawy jakie są jej efekty i to zarówno w odniesieniu do jednostek, jak i do całego społeczeństwa.

W Stanach Zjednoczonych, na przykład, dzieci są w szkole przez około 40 godzin tygodniowo, a telewizje oglądają mniej więcej tak samo długo.
Odmiennie niż w kinie, gdzie obrazy wyświetlane są na ekranie, widzowie telewizyjni stają się ofiarami swoistych dla tego medium impulsów świetlnych, wchodzą jakby w odmienny stan – porażenia czy też paraliżu, w którym oczy, umysł, oddech oglądającego znajdują się najwyraźniej pod kontrolą jakiejś zewnętrznej siły.

Poetycko, i bez najmniejszej przesady można powiedzieć, że technologia telewizyjna pożera tych, którzy znajduję się w zasięgu jej „spojrzenia”.

Zjawisko zarejestrowane w Evidence nie odnosi się do programowania ani też do oprogramowania, ale do samego medium – telewizora jako sprzętu domowego, lampy katodowej, promieniującej broni wymierzonej w widza.

Broń ta może być porównana do przykuwającego uwagę promienia światła, które przejmuje nad swą ofiarą całkowitą kontrolę.

Fizyczne, duchowe i społeczne skutki tego zjawiska są przedmiotem dyskusji. Evidence ma nadzieję ożywić dyskusję na temat zagrożeń niesionych przez telewizję.
Evidence jest jednym z pierwszych dzieł wyprodukowanych przez Fabrica, której misją jest demaskowanie nadchodzącego świata, postrzeganie przyszłości na podstawie tego jak ona ukazuję się w już w teraźniejszości.
W takim znaczeniu Fabrica widzi przyszłość ujawniającą się w oczach dzieci: wizja jest równie alarmująca co tragiczna.

Przy tak wielu nowopowstających technologiach, ich skutki można trzeźwiej oceniać nie na podstawie nęcących obietnic, lecz prostych, ludzkich obserwacji.

Telewizja jako programowanie to jedna rzecz; telewizja jako medium jest czymś całkowicie odmiennym.

To o tym medium jest Evidence.

Z punktu widzenia tego medium Evidence jest autopsją, możliwością obejrzenia i poczucia w ciągu kilku minut skutków działania technologii, która uzyskała bezdyskusyjną ogólnoświatową akceptację…” – tłumaczyła zbroia

Pełna wersja filmu (8min)

zdjęcie wprowadzające: licencja CC0, Pixabay

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pięć × 3 =